82 creueristes nord-americans van gaudir de la Història i la cultura de Petrer

Seguint el deixant d’altres creuers similars que atraquen a Alacant, el dijous 22 d’agost rebem la visita de dos grups de creueristes procedents d’una d’aquestes enormes i luxoses embarcacions que atraquen en el port d’Alacant i que ofereixen diverses activitats i rutes als seus viatgers en els diferents llocs on atraquen. En total, uns 82 creueristes, procedents de diferents punts dels Estats Units, van decidir triar la ruta que parava a Petrer per a conèixer la seua Història i la seua cultura a través de la visita guiada al Castell, les cases-cova i el nucli urbà de la vila, realitzada per una empresa especialitzada gràcies a l’acord suscitat entre la mateixa i l’Ajuntament de Petrer.

Tots dos grups van ser rebuts en la plaça de Baix i obsequiats per un regal de la Tourist Info per a, després de les presentacions oportunes, eixir rumb al Castell i les cases-cova, travessant el nucli urbà per la plaça de Dalt i el carrer Sant Rafael. Entre els diferents comentaris que vam poder escoltar als creueristes, destaquen el sorpresos que estaven de conèixer uns monuments tan antics i amb petjades de tantes cultures. Sorpresos van quedar en conèixer les estructures de tapial on s’assenten les cases-cova, o la forma de vida d’aquells petrerenses agricultors que habitaven allí. També els va cridar l’atenció els habitatges i carrers tan estrets del nostre centre històric, meravellant-se amb algunes façanes i decoracions. També van quedar sorpresos amb la gastronomia local i els vins de la zona, que van posar el toc final a una ruta que supere amb escreix les expectatives dels assistents que no seran, amb total seguretat, els últims creueristes a amarrar en la nostra vila.

You must be logged in to post a comment