ACTIVITATS
ESCOLARS

ACTIVITATS
ESCOLARS

El programa educatiu del Museu Dámaso Navarro està dirigit als centres escolars de Petrer, encara que la visita al castell també s’obre als centres d’altres municipis. Les distintes activitats plantejades tenen com a objectiu l’aprenentatge, mitjançant la història del passat de la nostra vila, d’una sèrie de conceptes i processos bàsics. El contingut està adaptat a les distintes etapes curriculars del procés formatiu dels estudiants. En l’actualitat, disposem d’un total de 8 activitats realitzades tant en el Museu Dámaso Navarro, en els centres escolars o en el centre històric de Petrer. Totes les activitats son gratuïtes.

Si pertanys a un centre escolar i desitjàs realitzar alguna de les activitats descrites amb nosaltres, contacta amb el Museu Dámaso Navarro per a concertar les visites o demanar assessorament mitjançant el formulari de contacte de la nostra web o mitjançant algú dels següents mitjans:

EDUCACIÓ INFANTIL

  • Curs o edat recomanada: 4 anys
  • Duració: 1 hora lectiva
  • Descripció: Mitjançant un audiovisual i una sèrie de répliques didàctiques d’objectes prehistòrics del museu, s’ensenyen als infants el mode de vida d’aquestes societats del passat, utilitzant per a ell jocs i demostracions pràctiques perquè coneguen els seus costums.
  • Curs o edat recomanada: 5 anys
  • Duració: 1 hora (sense comptar trasllats)
  • Descripció: Visita guiada i didàctica per la col·lecció del Museu Dámaso Navarro perquè es familiaritzen i coneguen les nocions bàsiques de la Història i el patrimoni de Petrer. Par a ell, comptem amb una sèrie d’activitats didàctiques en tot el recorregut: tocar peces i reproduccions, realització d’un mosaic de paper i gomets a semblança del mosaic romà, jocs d’endevinalles i realització de farina amb un molí prehistòric.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

  • Curs o edat recomanada: 3è Primària
  • Duració: 1 hora y 45 minuts (sense comptar trasllats)
  • Descripció: Visita guiada per els fites patrimonials més importants de la vila de Petrer, coneixent els seus secrets i el paper històric que ha desenvolupat al llarg de la Història. Adaptant el contingut de la visita a l’edat, es recalca la neccesitat de protegir el nostre patrimoni cultural i l’evolució històrica que ens ha portat a confeccionar la societat actual.
  • Curs o edat recomanada: 6è Primària
  • Duració: 1 hora y 15 minuts (sense contar trasllats).
  • Descripció: Taller didàctic en el qual es pretén que els participants tinguen un primer contacte amb l’arqueologia i la Història de Petrer. Amb això és realitzarà una breu explicació de l’activitat, prèvia al desenvolupament de la mateixa per equips. És realitzarà l’activitat, amb simulacres dels distints processos d’investigació arqueològiques mentre emplenen un quadernet arqueològic com a síntesi de l’activitat.
  • Curs o edat recomanada: 4t Primaria (8 anys)
  • Duració: 1 hora (sense comptar trasllats)
  • Descripció: Con esta actividad se pretende que los niños y niñas valoren y respeten el patrimonio que nos legaron nuestros antepasados, y coloquen la historia local dentro del marco general que ya conocen. Para ello, realizaremos explicaciones adaptadas a sus conocimientos y podemos interactuar con el alumnado con objetos y réplicas, realizando actividades acordes a su edad y contenido curricular.

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA

  • Curs o edat recomanada: 1r ESO
  • Duració: 1 hora lectiva
  • Descripció: Taller didàctic realitzat al centre escolar basat en els costums funeraris de distintes civilitzacions a l’Antiguitat. Amb el suport d’una presentació en PowerPoint i distintes rèpliques de peces arqueològiques del Museu, s’ensenyen als estudiants les distintes nocions i rituals funeràries de les civilitzacions prehistòriques, ibèriques i romanes.
  • Curs o edat recomanada: 3é ESO (Recomanada a la rama d’Humanitats i Ciències Socials)
  • Duració: 1 hora i 30 minuts (sense contar trasllats)
  • Descripció: Taller realitzat a les cases-cova de la muralla del Castell, es pretén treballar la relació de l’ésser humà amb el medi que el rodeja i la seua adaptació al mateix. Per això, s’incidirà a l’evolució humana més recent de la nostra societat, i el mode de vida i els costums previs a la industrialització.
  • Curs o edat recomanada: 3è i 4è ESO (Recomanada a la rama d’Humanitats i Ciències Socials)
  • Duració: 1h i 30 min.
  • Descripció: Taller realitzat al centre escolar basat en l’ús i fabricació de monedes per la civilització romana. El taller consisteix de tres parts: la primera, una breu exposició suportada per un PowerPoint sobre la història de la moneda romana i els seus usos; una segona part a la qual es realitzarà per grups una descripció de diverses rèpliques de monedes; i, finalment, es convidara als participants a què realitzen la seua pròpia moneda, a un suport cilíndric d’argila dura, seguint les pautes i coneixements apresos al taller.

BATXILLERAT

  • CCurs o edat recomanada: 1º Batxillerat (Humanitats i/o alumnes de Llatí y grec) , opcionalment a 4º ESO de la rama d’Humanitats i Ciencies Socials.
  • Duració: 1 hora lectiva
  • Descripció: Taller didáctico realizado en el centro escolar basado en las costumbres funerarias de la Antigua Roma. Con el soporte de una presentación en PowerPoint y distintas replicas de piezas arqueológicas del Museo, se enseña a los estudiantes las nociones y rituales funerarios de la civilización romana a través del tiempo.
  • Curs o edat recomanada: 1º Batxillerat (Humanitats i/o Ciencies Socials), opcionalment a 4º ESO de la rama de’Humanitats y Ciencies Socials
  • Duració: 1 hora y 30 minuts (sense comptar trasllats).
  • Descripció: Visita guiada per distints espais del centre històric on queden vestigis de la Guerra Civil. Mitjançant les explicacions d’un guia especialitzat del museu, en cadascuna de les parades anirem desgranant els distints aspectes de la vida quotidiana d’un poble de rereguarda durant el conflicte: la por dels civils als bombardejos, la indústria de guerra, etc. Així mateix, durant les explicacions, s’aniran donant diferents aspectes complementaries a la càrrega curricular a les aules, amb especial èmfasi a la final de la Guerra Civil, on la nostra població va tenir un paper destacat com a refugi de l’últim govern de la Segona República a El Poblet.

SECUNDÀRIA I BATXILLERAT

  • Curs o edat recomanada: Des de 1r ESO fins Batxillerat, destinat principalment a la rama de Humanitats i Ciències Socials.
  • Duración: 45 minutos (sense contar trasllats)
  • Descripció: Visita guiada per distints punts del centre històric de Petrer on s’han trobat vestigis arqueològics de la vila romana de Vila Petraria. D’aquesta forma, en cada una de les parades, anirem desgranant les claus del model de vida romà i les funcions d’una vila a la societat romà. Finalment, visitarem el Museu Dámaso Navarro per a veure els restos romans associats a la vila, com el forn ceràmic i el mosaic romà.
didáctica_5_2019b

"Educació infantil "

IMG_20190322_121410_opt

"Visita al museu primària"

IMG_20190522_090316_opt

"Eduació secundària"