Renovación_marca_Q_Calidad_turística_Museo_Dámaso_Navarro_Petrer_1

El Museu Dámaso Navarro renova la Q de qualitat turística per quart any consecutiu

Per quart any consecutiu, el Museu Dámaso Navarro de Petrer ha aconseguit la renovació de la marca Q de Qualitat Turística, sent un dels pocs museus en tota Espanya que conten amb aquest sellell de qualitat.

Així mateix, amb la renovació d’aquesta marca, es posa en valor la excel·lència del servici d’atenció als visitants del Museu, el seu contingut, les infraestructures i la gestió que du a terme l’equip que treballa al Museu.

Des de que a l’any 2020 l’Institut de Qualitat Turística Espanyola (ICTE) va otorgar al Museu de Petrer el primer reconeixement com a organització que reunix els requisits exigits a la Norma “UNE 302002:2018: museos”, el Dámaso Navarro l’ha renovat anualment tras passar una auditoría externa que verifica que el servici al visitant té la qualitat per a contar amb aquest reconeixement centrat en la vertient del turismte cultural.

El director del Museo, Fernando E. Tendero, ha subratllat que “tot aixó significa un reconeixement a llabor que diariament duem a terme des de l’equip de persones que treballem ací per a presentar de manera didàctica, atractiva i accesible el n0stre valiós i variat passat”. Per al director, “la satisfacció que expresen els visitants quan acaben la seua passetjada ens anima a continuar per aquesta linia de treball”.

Cap recordar que el Museu Dámaso Navarro té les portes obertes de dimarts a diumenge de 11:00 a 14:00, amb entrada gratuïta.

IMG-20210523-WA0011 (1)

El Museu Dámaso Navarro incorpora a la seua col·lecció una algepseria andalusina recuperada en les excavacions de Puça i organitza el 10 de desembre un taller familiar sobre “Adorns Andalusins”

El diumenge, 10 de desembre es realitza un taller didàctic familiar per a conéixer millor els adorns d’època andalusina en el Bitrir islàmic.

El Museu Dámaso Navarro ha incorporat una valuosa peça a la seua exposició permanent: un fragment significatiu d’un panell decoratiu andalusí d’algeps. Esta obra d’art, datada entre finals del segle XII i començaments del segle XIII, va ser descoberta durant les excavacions en l’alqueria de Puça en 2022 dutes a terme per l’equip del projecte d’investigació “Territori Bitrir/Petrer”.

L’algepseria ha sigut restaurada durant el mes d’octubre passat gràcies a una de les subvencions atorgades a l’Ajuntament de Petrer per a museus i col·leccions museogràfiques permanents reconegudes i béns mobles de la Comunitat Valenciana per a l’any 2023. El procés de neteja i consolidació de la algepsería decorativa andalusina va ser dut a terme per la restauradora Teresa González.

Esta peça s’ha integrat a la sala del període andalusí al costat de la resta d’algepseries que van aparéixer tant en l’alqueria de Puça, com en les excavacions del castell de Petrer. A més, comptarà amb un codi QR que mostrarà una fotogrametria perquè els visitants puguen observar la peça en 3D des de diferents perspectives.

Amb aquest afany que joves i majors li donen la benvinguda a esta nova peça que ja forma part de la col·lecció permanent del museu, es realitzarà diumenge que ve 10 de desembre, d’11.30 a 13.30 h, un taller didàctic familiar sobre “Adorns andalusins” en el qual els més xicotets podran descobrir i realitzar objectes que es podran emportar a casa reproduint esta manifestació artística tan característica del món musulmà i que tenim present en el nostre passat, quan Petrer es deia Bitrir.

Per a participar en el taller és necessària la inscripció prèvia a través de:

Telèfon del Museu Dámaso Navarro (966989400 – ext. 280 horari de matins)

Whatsapp (664 41 35 14)

email museodamasonavarro@gmail.com

A través de les nostres xarxes socials.