IMG-20230524-WA0003 (1)

Ja estem repartint les fotografíes festeres de la plaça de Baix al museu

Hui, 24 de maig de 2023, els festers i les festeres de Petrer han començat a recollir les fotografíes de les lones que van adornar la plaça de Baix durant les Festes de Moros i Cristians. Si tu o la teua filà eixiu en alguna d´elles, no dubteu en passar-vos per les nostres instalacions a recollir-les i emportar-vos-les com a record! Horario Museo Dámaso Navarro
  • Dimarts a Diumenge
  • 11:00 a 14:00 hores
Vos esperem!
IMG20230518112202

Intervenció d´emergència per a protegir els restes de Vila Petrària després de les intenses pluges

Després de les intenses pluges esdevingudes durant els últims dies, les concejalies de Patrimoni i Urbanisme, amb l´aprovació de la Conselleria d´Educació, Cultura i Esport, han dut a terme una actuació d´emergència a l´excavació de Vila Petraria a la plaça de Baix, amb l’objectiu de cobrir la zona, de manera provisional, amb geotextil de protecció i grava per a preservar tots els descobriments.

Segons la previsió meteorològica, s´estima que les pluges es prolongaran al llarg dels propers dies, per aquest motiu, s´han pres una sèrie de mesures de protecció de la zona per a evitar més descalçaments dels murs romans, que puguen provocar un risc per als peatons i veïns en el trànsit per aquesta zona.

Aquesta intervenció té com a objectiu la protecció i conservació de tots els descobriments arqueològics de Vila Petraria, al mateix temps que s’acaba de concretar el projecte de rehabilitació i modernització d´una de les places que constitueixen l´eix central del centre històric de Petrer. En aquest moment, es continuen estudiant les diferents possibilitats per a rehabilitar la plaça, de manera que totes les troballes del nostre passat siguen integrades de la millor manera possible en l´entorn urbá i es puga recuperar gran part de l´activitat social.

DIDARQ Geología-2023 - 1

El Dia Internacional dels Museus es celebrarà al Dámaso Navarro amb varies activitats en maig i juny

Hui 18 de maig celebrem el Dia Internacional dels Museus (DIM).

Com indica el ICOM (Consell Internacional dels Museus), els museus contribueixen de manera fonamental al benestar i al desenvolupament sostenible de les nostres comuniats. Com institucions de confiança e importants fils en el nostre teixit compartit, estan en una posició única per a crear un efecte cascada que fomente el canvi positiu. Els museus poden contribuir de moltes maneres a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible: des-de el suport a l´acció climàtica i el foment de la inclusió, fins la lluita contra l´aïllament i la millora de la salut mental.

Com a Petrer normalment la festa de Moros i Cristians coincideix en dates próximes al DIM, des-de el Museu Dámaso Navarro, vos anunciem que les activitats per a celebrar el nostre dia les realitzarem en el cap de setmana del 17 al 18 de juny. I com avançament vos convidem a participar en el taller DIDARQ del proper diumenge 21 de maig que es centrarà en la Geologia i la Paleontologia, una temàtica relacionada amb el lema del DIM 2023 que ens convida a reflexionar sobre la sostenibilitat i el benestar coneixent millor l´origen del nostre planeta i el seus elements.

El taller dura aproximadament una hora, es gratuït i es necessari inscriure´s previament en els dos torns que s´han programat: a les 11:30 i a les 12:30h. Les reserves es poden realitzar a l´email museodamasonavarro@gmail.com, en el whatsapp del museu: 664413514, en el teléfon en horari de matí: 966989400 ext. 280, o a través de les nostres xarxes socials.

Vos aguardem!