logo_MW2021

El Museu Dámaso Navarro s’adhereix a l’esdeveniment internacional #MuseumWeek2021

La Museum Week és un esdeveniment internacional anual que s’organitza des de l’any 2014 en el qual milers de museus i institucions culturals participen activament en les xarxes socials durant una setmana en un projecte col·lectiu entorn de la fórmula “7 dies, 7 temes, 7 etiquetes” que enguany se centra en la creativitat. Normalment se celebra en la setmana del 18 de maig, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, però a causa de la pandèmia s’ha posposat a la setmana del 7 al 13 de juny de 2021.

El Museu Dámaso Navarro ja es va incorporar l’any passat a aquest esdeveniment internacional incloent en les seues xarxes socials (facebook i instagram) referències als continguts del museu i al patrimoni petrerí.

Per a enguany els continguts i els temes triats són els següents:

· Dilluns, 7 de juny #ÉraseUnaVezMW
· Dimarts, 8 de juny #TrasBambalinasMW
· Dimecres, 9 de juny #LaMiradaDeLaInfanciaMW
· Dijous 10 de juny #EurekaMW
· Divendres 11 de juny #TitúlaloMW
· Dissabte 12 de juny #ElArteEstáEnTodasPartesMW
· Diumenge 13 de juny #PalabrasParaElFuturoMW

La informació completa de la #MuseumWeek2021 la tenim en el següent enllaç: https://museum-week.org/wp-content/uploads/2021/05/presentation_museumweek_2021_spanish.pdf

#MuseumWeek2021
Actividades expo cuidar, curar, morir CAST

Conferència, visita i taller familiar de l’exposició “Cuidar, guarir, morir” en el Museu Dámaso Navarro

Aquest cap de setmana el Museu Dámaso Navarro de Petrer ha organitzat diverses activitats entorn de l’exposició “Cuidar, guarir, morir. La malaltia llegida en els ossos”, mostra que es va inaugurar a la sala d’exposicions temporals del museu el mes de març passat i que es podrà visitar fins a agost.

El divendres 4 de juny, a les 20 h, a la sala multifuncional del Museu Dámaso Navarro, tindrà lloc la conferència de M.ª Pau de Miguel, doctora en Història i comissària de l’exposició “Cuidar, guarir, morir. La malaltia llegida en els ossos”, en la qual desenvoluparà els continguts de l’exposició centrant-se en les restes òssies de la població del Petrer medieval.

El dissabte 5 de juny, a les 10 h, des de la porta del museu, en col·laboració amb l’Associació Amigues i Amics del Museu Dámaso Navarro, es realitzarà una visita guiada pel centre històric de mans de l’arqueòloga Concha Navarro, en la qual es donaran a conéixer els cementeris localitzats gràcies a les intervencions arqueològiques de les últimes dècades.

Ja el diumenge 6 de juny, a les 11 h i 12.30 h, es durà a terme un taller familiar sobre paleopatologia en el qual els menors i majors podran conéixer les malalties del passat i excavar una urna funerària com farien els professionals de l’arqueologia.

Totes les activitats tenen l’aforament limitat, per la qual cosa es requereix inscripció prèvia directament en el Museu Dámaso Navarro, en horari d’11 a 14; per correu electrònic: museo@petrer.es i museodamasonavarro@gmail.com; o per telèfon 664 41 35 14.