Escudo_Conde_Puñoenrostro_Iglesia_San_Bartolomé_Petrer (1)

Próximes intervencions en el Patrimoni de Petrer

La Concejalia de Patrimoni de l’Ajuntament de Petrer posarà en marxa dos actuacions de gran importància sobre els Bens d’Interés Cultural del municipi, l’escut del Compte de Puñonrostro localitzat a la façana de l’Església de Sant Bertomeu i el Castell-fortalesa.

Començant per l’escut heràldic és la primera vegada que serà intervingut per a la seua restauració, ja que es troba en una fase de  deteriorament avançat, sobretot a la part de la corona, a més de requerir la seua neteja després de tant de temps exposat a la façana de l’Església de Sant Bertomeu.

Paralel·lament, està previst que s’inicien les obres de sellat de les esquerdes del castell. Aquesta intervenció anirà acompanyada d’un estudi topogràfic i un altre mitjançant imatges de satèl·lit amb l’objectiu d’acabar de desxifrar i cercar patologies del castell per redactar un projecte de consolidació definitiu.

L’estat de conservació del castell es veu afectat pels processos erosius del terreny en el qual es troba, que va provocar un despreniment d’una roca de dimensions petites a la cara Est del vessant del Castell-fortalesa fa uns mesos. En aquest cas es va realitzar una intervenció d’urgència per prevenir més desprenimets, no obstant, es va realitzar una consolidació del vessant per part d’un equip format per professionals especialitzats per donar seguretat a la zona.

Conferencia Miguel Ángel guill 1

Un divendres carregat d´activitats: Art al Balcó 2023 i Conferència de Miguel Ángel Guill: Petrer, una vila del Comptat d´Elda (s. XVI)

El passat divendres 31 de març, el Museu Dámaso Navarro va ser escenari de dues activitats que manifesten el compromís del poble de Petrer amb la seua cultura.

Primerament, a les 17:30 va tindre lloc una reunió informativa sobre la nova edició d´Art al Balcó de l´any 2023. En ella, els participants van conéixer la manera en la que es desenvoluparà aquest certamen que es celebra a Biar des de fa deu anys i que a Petrer cumpleix enguany la seua cinquena edició. Els participants, també van poder recollir els llenços per començar a elaborar unes obres que tornaran als balcons del centre històric de Petrer a l´inici de la tardor.

Seguidament, a les 19:30 es va celebrar una conferència a càrrec de l´investigador Miguel Ángel Guill Ortega amb el títol Petrer: Una vila del comptat d´Elda (s. XVI). A l´acte, organitzat per AMUDANA, l´autor del llibre Carlos Coloma. Un eldense nacido en Alicante va desgranar els secrets del passat de la Vila durant el segle XVI, moment en el qual la família Coloma es va convertir en propietaria d´aquestes terres.