Inventario etnología 05-20

El treball que no es veu en el Museu Dámaso Navarro

Amb la reobertura del Museu Dámaso Navarro el passat 16 de maig, en estar en la fase 1 de la desescalada, hem tornat a reprendre les activitats que habitualment es realitzen de manera interna en els museus mantenint totes les mesures de seguretat necessàries. Aquests tenen entre les seues tasques l’adquisició, conservació, estudi, exposició i difusió del patrimoni material i immaterial que custodien, segons recull el ICOM (International Council of Museum – Consell Internacional de Museus) i la legislació internacional, estatal i autonòmica que regeix aquest àmbit cultural.

A més de les visites al museu -en horari d’11 h a 14 h de dimarts a diumenge-, i a les accions divulgatives que realitzem a través de les xarxes socials, actualment també estem realitzant l’estudi científic d’una intervenció arqueològica duta a terme per l’equip tècnic del museu al carrer República d’El Salvador abans del confinament, i la catalogació dels fons etnològics, arqueològics i artístics que han anat incorporant-se en els últims mesos al nostre museu i, per tant, al patrimoni de tots els petrerins.

97791253_1344009029123074_6104059060682752000_o

T’ajudem amb un tutorial per a la visita virtual 360é al museu de Petrer

El passat dia 18 de maig vam commemorar el Dia Internacional dels Museus presentant una visita virtual 360é per les sales del Museu Dámaso Navarro. Això afavoreix enormement l’accessibilitat a les nostres instal·lacions i, d’aquesta manera, qualsevol persona que tinga a la seua disposició un mòbil, tàblet o ordinador, podrà conéixer els continguts del museu sense necessitat de desplaçar-se al carrer La Font gràcies al treball realitzat per l’empresa AeroFoto360.

Realitzar aquesta visita és molt fàcil ja que el programa és molt intuïtiu i únicament es requereix seguir les dates que apareixen en la pantalla. Amb tot, pot ser que hi haja persones que no es manegen amb soltesa amb els dispositius informàtics i interactius, per la qual cosa hem preparat un vídeo tutorial a càrrec del director del museu, Fernando E. Tendero, que ens explica la manera de traure-li el màxim rendiment a aquest programa.

Esperem que la visita virtual siga del vostre grat, i tenim la confiança que siga un al·licient perquè pugueu vindre en persona al fet que us mostrem el nostre museu i a viure l’experiència de realitzar un recorregut mil·lenari per la història de Petrer.

DSC_0028_opt

Vols saber què li va succeir a Claudia el 18 de maig, Dia Internacional dels Museus?

Dilluns passat 18 de maig va ser el Dia Internacional dels Museus, i Claudia i la seua iaia Reme van visitar el museu. En arribar van complir amb totes les mesures de seguretat davant el Covid-19, però això no els va llevar les ganes de descobrir el que s’amagava darrere de les portes blanques.

En entrar els va succeir una cosa increïble… vols saber el què? Gaudeix de la narració i segueix les instruccions del final per a gaudir de l’experiència tant com Claudia i la seua iaia Reme.

sdr

El museu torna a obrir les seues portes al públic des d’aquest dissabte 16 de maig amb un horari especial

Després de dos mesos amb el museu tancat per la pandèmia, hem estat preparant les instal·lacions per a tornar a obrir les portes aquest dissabte, diumenge i dilluns de 10h a 14h amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Tant aqueixos dies com a partir del dimarts continuarem oberts encara que amb les següents restriccions:

• – La resta de l’horari serà de dimarts a diumenge de 11h a 14h.
  • – Aforament limitat a 1/3 i manteniment del distanciament social.
  • – Serà obligatòria l’entrada amb màscara (NO les facilitarà el Museu).
  • – Ús de gel hidroalcohólic i guants de plàstic (disponibles en el Museu).
  • – Demanarem la teua col·laboració per a prendre la temperatura (No es permetrà l’entrada a persones amb símptomes o amb 37’5 °C o més).
  • – Hem retirat els elements museístics tàctils.
  • – Les visites seran sempre guiades i no hi haurà activitats complementàries com a tallers.
  • – Es reforça la neteja i desinfecció del museu.

Des del museu agraïm la vostra responsabilitat i us esperem per a continuar gaudint del nostre patrimoni en un entorn adaptat a les circumstàncies.