Catí-foradà 8-3-2020_7

L’Associació Amigues i Amics del Museu Dámaso Navarro de Petrer s’estrena amb una excursió a Catí Foradà

En el matí d’ahir, 8 de març, vam tindre el plaer d’acompanyar a l’Associació Amigues i Amics del Museu Dámaso Navarro de Petrer en la seua primera activitat cultural. Catí Foradá va ser la destinació triada en una ruta de més de 6 Km pels paratges de Catí, on vam poder visitar el castanyer d’índies, el pou de neu o l’ermita a més del jaciment arqueològic de l’Edat del Bronze.

Al voltant de 25 persones ens reunim en l’aparcament de l’hotel de Catí per a emprendre una ruta que, sens dubte, quedarà en la memòria de tots els assistents tant per la bona experiència que vivim en tan bona companyia, com per haver fet història de l’Associació en la seua estrena fora de les sales de reunions.

Des del Museu Dámaso Navarro i la Regidoria de Cultura i Patrimoni, com a col·laboradors de l’Associació en les seues activitats culturals, estem molt satisfets del bon acolliment que vam veure ahir i que augurem per als pròxims projectes de l’Associació Amigues i Amics del Museu Dámaso Navarro de Petrer.

Archivo_Esgrima_histórico_Petrer_se_viste_de_luna

Viu una demostració d’esgrima històrica al castell de Petrer

Des del Museu Dámaso Navarro et proposem una activitat per a conèixer el nostre patrimoni arqueològic en companyia i d’una forma diferent. Es tracta d’una demostració d’esgrima històrica per integrants del Grup d’Esgrima Històrica i de Recreació “L’Art del Duel” de la Sala d’Armes Elda-Petrer, que tindrà lloc dissabte que ve 7 de març d’11 a 13 h al castell de Petrer.

Està prevista una demostració dels seus dos vessants: d’una banda l’esgrima històrica (Historical European Martial Arts) i, per un altre, el combat escènic. Els escenaris on es desenvoluparà l’exhibició serà l’esplanada del castell i l’interior de la fortalesa. José Luis Gil, mestre del Grup d’Esgrima, assenyala que gràcies a aquesta activitat tots els visitants podran descobrir aquesta modalitat esportiva tant “a través de la pràctica d’assalts com exercicis d’armes“. I d’aqueixa manera es pretén “donar l’oportunitat a qualsevol dels assistents perquè coneguen i participen la nostra modalitat, tant del segle XVII amb espases i dagues, com a medieval amb espasa llarga, llances o abroqueres“.

Sens dubte, és una oportunitat única de descobrir el castell d’una forma atractiva i diferent. Us esperem!

Exhibició d'esgrima històrica durant la ruta de Petrer es vesteix de Lluna
Cati-Forada

Excursió a Catí Foradà diumenge que ve 8 de març

L’Associació Amigues i Amics del Museu Dámaso Navarro ha organitzat una excursió lliure i gratuïta al jaciment arqueològic Catí Foradà per a diumenge que ve 8 de març en col·laboració amb la Regidoria de Cultura i Patrimoni i el Museu Dámaso Navarro.

L’hora d’eixida serà a les 9.30 a. m. des de la porta del Museu Dámaso Navarro, en C/ La Font, 1, Petrer (Alacant), i des d’ací s’anirà en vehicles particulars fins a l’hotel del Xorret de Catí, des d’on començarà la ruta a peu. L’itinerari previst és d’al voltant de 6 km amb un nivell de dificultat baix, amb una duració estimada de 4 hores, per la qual cosa es recomana portar calçat adequat, roba còmoda, protector solar i esmorzar. Durant la ruta es visitarà la gelera, l’ermita de Catí i el jaciment arqueològic Catí Foradà.

Us esperem!