Piratas Elda Castillo y Museo

Un grup de Pirates d’Elda visita el castell, les cases-cova i el Museu Dámaso Navarro de Petrer

Diumenge passat 23 de febrer vam tindre el plaer de rebre una visita de components de la Comparsa Pirates d’Elda en el conjunt històric del castell i les cases-cova de Petrer que, posteriorment, va recórrer les sales del Museu Dámaso Navarro.

Un total de 59 persones entre adults i xiquets van poder descobrir tota la història que amaga la nostra fita cultural més important per la seua popularitat, el castell. A més de la fortalesa d’origen almohade, compta amb petjades en la seua estructura de pràcticament totes les èpoques que han succeït des de la seua construcció fins als nostres dies. Testimoni d’això són les cases-cova de la muralla, que des de principis del segle XX doten de singularitat a la muralla del segle XII creant estades en el seu interior i finestres i portes cap a l’exterior. Hui dia formen part de l’exposició etnològica del Museu Dámaso Navarro recreant els diferents ambients típics d’una casa de la primera meitat del segle passat.

Ja en el museu van poder acabar de conéixer el nostre patrimoni i l’evolució de la vila de Petrer i el seu entorn des de la Prehistòria fins als nostres dies. Sens dubte va ser un plaer poder acompanyar a aquest grup eldense en un matí cultural per la nostra localitat.